www.strojeniehond.pl

Strojenie Hond

Informacje główne

WykresSpecjalizujemy się w autach marki Honda, tak więc strojeniu poddajemy tylko silniki tego producenta. Wykorzystujemy do tego celu oprogramowanie Hondata (dla aut z silnikami K-serii) oraz Crome (posiadamy komercyjną licencję „Crome Pro” oraz „Crome Dealer”). Crome współpracuje jedynie z systemem OBD1 (auta z roczników 92-96). W nowszych autach z lat 96-00 stosuje się przejściówki wiązki OBD2->OBD1 plus zmianę komputera silnika na OBD1, które umożliwiają dalsze strojenie. Modyfikujemy oraz stroimy seryjne komputery OBD1 typu P05, P06, P08, P28, P30 bez potrzeby zakupu dodatkowych urządzeń – całość modyfikacji odbywa się w fabrycznym sterowniku.

Obd1Od kilku lat stroimy auta wolnossące jak i turbodoładowane, które odnoszą sukcesy nie tylko w wyścigach na 1/4mili, ale także w rajdach, wyścigach torowych oraz górskich. Strojenie odbywa się w naturalnych warunkach miejskich (auta w większości stroimy na ulicy) w oparciu o pomiary AFR sondą szerokopasmową. Aktualnie wykorzystujemy profesjonalny sprzęt firmy Innovate.

Na czym polega strojenie?
W skrócie - jest to dobranie idealnych dawek paliwa przy konkretnym obciążeniu silnika. Wiadomo, iż każda modyfikacja silnika typu dolot, wydech czy obróbka głowicy zmienia zapotrzebowanie na ilość paliwa, tą wartość można właśnie skorygować przy strojeniu. Możemy także zmieniać takie parametry jak odcięcie paliwa, moment załączania zmiennych faz rozrządu VTEC, dodanie procedury startowej czy lampki sygnalizującej zmianę biegu (tzw. "ShiftLight").

Co jest potrzebne, aby wystroić Twoją Honde?
Stroj--> Pierwszym etapem jest modyfikacja seryjnego sterownika OBD1, gdzie będzie możliwe wgranie zmienionego (wystrojonego) programu. Polega to na dodaniu podstawki pod kość EPROM oraz kilku dodatkowych układów. Jeśli posiadasz komputer, który nie obsługuje systemu VTEC czy IAB (np. komputer P06), nie ma najmniejszego problemu aby dodać taką funkcjonalność do posiadanego sterownika.
W przypadku strojenia silników K-serii, wymagamy posiadania Hondaty K100 lub K-PRO.
--> Drugim etapem jest już faktyczne strojenie, wykonujemy kilkanaście do kilkudziesięciu przejazdów Twoją Hondą z sondą szerokopasmową wpiętą w wydech, poprawiając dawki paliwa za każdym przejazdem aż do osiągniecią ządanego poziomu AFR. Jednocześnie profesjonalnym czujnikiem spalania stukowego, monitorujemy kąt wyprzedzenia zapłonu i korygujemy go w razie potrzeby.

Przykładowe ceny modyfikacji komputerów OBD1:
-dodanie podstawki pod kość EPROM (przygotowanie do strojenia, zmiany mapy) - 150PLN
-dodanie obsługi zmiennych faz rozrządu VTEC (dotyczy komputerów (P05, P06) - 50PLN
-dodanie obsługi zmiennej długości kanałów kolektora ssącego IAB - 50PLN

Przykładowe ceny strojenia na ulicy:
-auto wolnossące OBD1 nonVTEC- 400PLN
-auto wolnossące OBD1 VTEC - 500PLN
-auto turbodoładowane, kompresor, ITB - 600PLN
-Hondata K-100,K-PRO,FlashPRO - 700PLN

Przykładowe ceny dodatkowych urządzeń:
- przejściówka OBD2->OBD1 - 130PLN
- przejściówka OBD0->OBD1 - 150PLN
- komputer OBD1 z podstawką pod EPROM i obsługą VTEC - 350PLN
- komputer OBD1 z podstawką pod EPROM i obsługą VTEC+IAB - 370PLN

Działamy na terenie Warszawy, zapraszamy!

Masz pytania?
tel: 691-673-545, e-mail: kontakt@strojeniehond.pl